אחד האתגרים המורכבים ביותר בחברה הינו נושא המלאי.
אם מזקקים את כל נושא הטיפול במלאי למדד אחד – הרי זה "מלאי אופטימלי" . מלאי אופטימלי הינו מצב בו המלאי נמצא במצב האופטימלי , לא יותר מדי ולא פחות מדי. יותר מדי מלאי עולה כסף – מימון , אחסנה , טיפול פחות מדי מלאי עלול להביא לאובדן מכירות
הנושא הזה מורכב מכיוון שצריך לקחת המון פרמטרים בחשבון עבור כל מוצר שמנסים לבצע עליו אופטימיזציית מלאי כגון:
1.התנהגות מכירות המוצר כל מוצר נמכר בקצב שונה , ישנם מוצרים עונתיים , ולכן הסתכלות על מכירות 3 חודשים כדי לזהות קצב לא תמיד נכונה.
2. מקטים תחליפיים לעיתים חוסר במקט מסויים יכול להיות מגובה על ידי מקט תחליפי
3. זמן אספקה / יצור אם אני כבר יודע שאני צריך עוד חודש מהיום 100 יחידות חדשות במלאי זה עלול לא להספיק אם היצרן / ספק שלי לא יודע לספק לי את הסחורה בחודש.
4. הזמנות לקוח יתכן שלקוח הזמין סחורה , ולמרות שעדיין לא היתה תנועת מלאי – אני צריך לקחת את זה בחשבון
5. הזמנות רכש אם יש הזמנות רכש עתידיות עבור סחורה שבדרך , יש להחשיב את תאריך ההגעה המשוער של הסחורה למחסן , כתאריך כניסה עתידי
ישנם עוד המון פרמטרים שמשפיעים על נושא עיתוד המלאי
כדי לפתור את כל הנושא הזה , פיתחנו באקסלנדו מערכת דוחות חכמים שעוזרים למנהל המלאי / רכש לטפל במלאי בצורה יותר יעילה. לשאלות – מוזמנים לפנות אלינו לmarketing@Excelando.co.il