איך מגיעים למלאי אופטימלי

אחד האתגרים המורכבים ביותר בחברה הינו נושא המלאי.

אם מזקקים את כל נושא הטיפול במלאי למדד אחד – הרי זה "מלאי אופטימלי" .
מלאי אופטימלי הינו מצב בו המלאי נמצא במצב האופטימלי , לא יותר מדי ולא פחות מדי.
יותר מדי מלאי עולה כסף – מימון , אחסנה , טיפול
פחות מדי מלאי עלול להביא לאובדן מכירות

הנושא הזה מורכב מכיוון שצריך לקחת המון פרמטרים בחשבון עבור כל מוצר שמנסים לבצע עליו אופטימיזציית מלאי כגון:

1.התנהגות מכירות המוצר
כל מוצר נמכר בקצב שונה , ישנם מוצרים עונתיים , ולכן הסתכלות על מכירות 3 חודשים כדי לזהות קצב לא תמיד נכונה.

2. מקטים תחליפיים
לעיתים חוסר במקט מסויים יכול להיות מגובה על ידי מקט תחליפי

3. זמן אספקה / יצור
אם אני כבר יודע שאני צריך עוד חודש מהיום 100 יחידות חדשות במלאי זה עלול לא להספיק אם היצרן / ספק שלי לא יודע לספק לי את הסחורה בחודש.

4. הזמנות לקוח
יתכן שלקוח הזמין סחורה , ולמרות שעדיין לא היתה תנועת מלאי – אני צריך לקחת את זה בחשבון

5. הזמנות רכש
אם יש הזמנות רכש עתידיות עבור סחורה שבדרך , יש להחשיב את תאריך ההגעה המשוער של הסחורה למחסן , כתאריך כניסה עתידי

ישנם עוד המון פרמטרים שמשפיעים על נושא עיתוד המלאי

כדי לפתור את כל הנושא הזה , פיתחנו באקסלנדו מערכת דוחות חכמים שעוזרים למנהל המלאי / רכש לטפל במלאי בצורה יותר יעילה.
לשאלות – מוזמנים לפנות אלינו ל[email protected]

אהבתם? תשתפו!

לעוד פוסטים

הרשמה לניוזלטר

רוצה לקבל מידע מהבלוג שלנו?
הירשם עכשיו והישאר מעודכן.

פרטי יצירת קשר

השתכנעתי, רוצה BI!

לתיאום הדגמה

שיתוף מסכים מרחוק? פגישה אצלכם או אצלנו?






    שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מידע שיווקי מאקסלנדו

    לתיאום הדגמה

    שיתוף מסכים מרחוק? פגישה אצלכם או אצלנו?






      שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מידע שיווקי מאקסלנדו

      אתר זה משתמש בקבצי Cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לקבלת Cookies באתר.