דשבורד הגבייה של אקסלנדו מתנהג כמו בוט. אותו אלמנט טכנולוגי שמזכיר שיש דרך להשיג את המטרה. בהליך גביה מדובר בגביית הכסף בזמן, תוך מינימום השקעת משאבים וחיכוך עם הלקוח או הסוכן. הבוט שם את האצבע על הדופק בכל הנוגע לחובות הפתוחים: בקלות תוכלו להבין את מוסר התשלומים ברמת החברה, הסוכן או הלקוח ביחס לתנאי התשלום בהסכמים. מסכי התחקור (הדשבורדים) מאפשרים לצלול לחובות בטווח איחור מוגדר וכן להכיר את מוסר התשלומים ורמת החשיפה ללקוח ספציפי.
דשבורד הגבייה מתייחס נטו לחוב – מספר אבסולוטי, השוואות לתקופות – בכמה זמן מתעכב התשלום ביחס לחוזה, כמה תשלומים מתעכבים בנוסף ללקוח כזה או אחר, האם מדובר בלקוח עם חובות מצטברים ואולי אף חובות אבודים.
מוסר התשלומים של הלקוחות: המדד הקריטי של הבוט הוא ממוצע ימי לקוח- אחד המדדים הקשים לניתוח במערכות תפעוליות (ERP) שהוא בעצם מציג את המוסר בפועל מול התנאים של הלקוח ו/או הסוכן.
בנוסף, אפשר לראות את כלל תנאי התשלום של כלל הלקוחות והסוכנים. בדשבורד ניתן לפרק ולהציג את ימי הלקוח ביחס לתנאי התשלום. התובנה שעולה ממסך זה היא לקבל רשימה של לקוחות שמשלמים בזמן, מקדימים לשלם ומאחרים בתשלום. כתוצאה מכך, ניתן לשנות את תנאי התשלום לטווח קצר יותר ללקוחות המשלמים בזמן, ולהגדיל מיידית את תזרים המזומנים של החברה. מנגד, פילוח הלקוחות המאחרים מעלה את התובנה לדרישת תשלום וגם להבין ממי כדאי להימנע, מאחר והחובות מצטברים.
בוטים נוספים לתהליך גבייה יעיל: משלוח אוטומטי של מיילים עם דרישת התשלום, התראות על חובות, התראות איחורים.
למעבר להתנסות בדמו הגבייה לחץ כאן