בעולם שבו הכל זמין, מהיר ואטרקטיבי, לא מפתיע שהלקוח מחפש את מי שיקרא אותו ויזין את סל הקניות עוד לפניו בהעדפותיו האישיות. נוסף על כך, החברה תדע באיזה יום הוא רוצה את המשלוח ולאן. החברה לא יודעת את כל אלה? אין בעיה. יש לה מתחרים רבים ודומים שידעו להשתמש בדאטה שאותו לקוח הזין במהלך ההזמנות הקודמות וישתמשו בו לתועלתו. כאשר לקוח אינו מרוצה וחש שהשירות אינו חווייתי ומצויין, הוא יפנה עורף וימשיך הלאה. לא רק בחווית קניה עסקינן, אלא גם בחווית השירות. לקוח צריך מעטפת.
היציאה מהלופ הזה מהירה, ולפיתרון הזה יש שם: Costumer data platform.
כלי CDP מאפשרים שימוש גמיש לכל משתמש קצה על פי תחום עיסוקו (ניהול, שירות, שיווק) ומעניקים לו תמונת לקוח מקיפה ותובנות בכלי חיזוי ומודלים סטטיסטיים באופן שוטף. CDP מאפשר יצירת סגמנטים בקלות באופן יומיומי ולפי צרכיו המשתנים של העסק, והופכת את המידע לזמין עבור כל גורם רלוונטי וביניהם, חיבור ישיר למערכות המרקטינג, קמפיינים, שירות ומכירה באמצעות ממשקים מובנים.
הלקוח עובר תהליך VIP אוטומטי: מזהים אותו, מבינים אותו ומתנהלים מולו בדרך המועדפת עליו.
לראשונה, מאבד מועדון הלקוחות את המשמעות המקורית שלו, ונשאר כאוסף – חשוב – של אינדיבידואלים עם שאיפות ורצונות שונים. ההטבות השונות, כמו גם אמצעי הפרסום עוברים התאמה: יש לקוח שירצה לקבל קופונים בהודעת סמס, ואחר יעדיף הנחת יום הולדת. כך או כך המוצר שיקבלו עליו הנחה הוא שונה ומבוסס על נתוני ההעדפות האישיות.
אקסלנדו מתמחה בבניית Customer Database חכם ובעזרת Customer Insight לדוגמה, כלי מבית מיקרוסופט, מספקת פיתרון הוליסטי למימוש פוטנציאל מכירה, ומעניקה 100% ערך מנתונים:
בשימוש נכון ב-CDP, הלקוח מאופיין ומוגדר, התקשורת מולו אפקטיבית ומניעה לפעולת קנייה, ההטבות שהוא מקבל משמרות אותו מצד אחד (cross-sell) ומצד שני מגדילות את סל המוצרים שלו (up-sell) וכך נבנה לו סל שירותים ייחודי . כל אחד מהלקוחות הופך להיות יחידת רווח משמעותית לארגון, הקשר נשמר לטווח ארוך, ומבוסס על השקעה ויצירת אמון לאורך זמן. בהשקעה מינימלית העסק נוגע גם בחוויה הרגשית וגם בכלכלית.
חווית לקוח בכל מקום, בכל שעה:
מערכת ההמלצות האישיות ללקוח מבוססת ML משלבת Customer Data Platform מבית מיקרוסופט שמאפשרת חוויות לקוח מקצה לקצה ומאגדת את כל המחלקות:
שיווק – ניוזלטר בפניה אישית, במועד המדויק ללקוח
מכירות – הצעת ערך עם פריטים במידה ולטעמה של הלקוחה
שירות ו- customer success– סמס מעקב משלוח, הטבה ללקוחות חוזרים
אקסלנדו מלווה עסקים ומנהלים המעידים על עצמם שאינם מנצלים את כל המידע שברשותם לקבלת תמונה מלאה של הלקוח ולאיסוף מספיק תובנות עליו. בקרב לקוחות אחרים שאוספים מידע ומפיקים ממנו תובנות, אקסלנדו מזהה שימוש חסר כשאינם משתמשים ביכולות חיזוי פשוטות ונגישות כגון חיזוי נטישה, חישוב LTV (life time value), חישוב Customer Engagement score, או המלצה למוצר משלים ולא מיישמים Marketing automation . כאשר מתקבלות תובנות הן אינן זמינות מספיק עבור השיווק, השירות וההנהלה והמחלקות השונות ממשיכות לבצע עבודה ידנית לטובת כל פעולה יזומה מול הלקוח בתחומי פרסום, שימור לקוחות ועוד.
במבחן התוצאה, ניתן לראות את המדדים הבאים צומחים:
- גידול ב- CTR (Click Through Rate)
- יחסי המרה טובים יותר
- קמפיינים ממוקדים – עולים פחות ומכניסים יותר
- הכנסה פר לקוח עולה
- גידול בלקוחות חוזרים
- צמצום נטישת לקוחות
כך נראה דשבורד לקוח לדוגמה:
הצגת תחומי העניין, הוצאה ממוצעת, סיכויי נטישה, LTV, Customer engagement score המודד מעורבות פעילה של הלקוח עם המותג, העשרת נתוני העדפות לקוח על פי נתונים מגדריים, פירוט פעילויות הלקוח על ציר הזמן ועוד:
להתאמה גם לעסק שלכם, אנחנו כאן. צוות אקסלנדו
רעיונות למסכים שישדרגו לכם את היומיום? שאלות נוספות? זקוקים להדרכה או לתמיכה? כיתבו לנו: [email protected]