טיסות מוזלות, ארביאנבי, הצורך בריגושים תמידיים וסיבות נוספות שינו את הגישה לחופשה ואת עולם המלונאות המסורתי והמוכר. מלונות ענק פינו את הפאר לטובת אחוזות להשכרה. האפשרות להזמין ללא דמי ביטול, בתי מלון בוטיק קטנטנים שמוכרים חווית ספא, תיירים שמגיעים לחופשות סביב מרתון או מצעד הגאווה, וכמובן- ביטחון אישי בעולם שבו הטרור אינו מנת חלקם של ישראלים בלבד.
מלונאים אינם מודעים תמיד לכמות הדאטה האדירה הנשמרת אצלם- איך הלקוח הגיע אלינו, כמה שילם, כמה זמן מראש הזמין את החופשה וכמה זמן מראש הוא עשוי לבטל. אילו פעולות ביצע באמצעות האפליקציה- כמו שיריון של אופניים או הזמנת מונית, ואילו ניוזלטרים מטעם המלון פתח? האם פעולות הסוכנים שווה את אחוזי העמלה? עובדים – הענף ידוע בתחלופת העובדים הרבה בו. איפה צריך להשקיע בעובד כדי שהיחס לזמן ההכשרה יהיה שווה את עלותו? תפעול המלון- עלויות שיפוץ, תיקונים, חדרים ריקים. כמות הנתונים היא לא פחות מאינסופית. והיא שווה כסף וזמן.
במיטאפ למלונאים השתתפו נציגים מרשתות, בתי מלון גדולים וקטנים, יזמים, נציגי התאחדות בתי המלון ועוד.